donderdag 5 april 2018

Kleine hebbedingetjes (vervolg)...

Vorige week vrijdag liet ik
jullie twee kussentjes zien.
 
En omdat er nog veel meer
foto's zijn gemaakt
nog maar een extra blogje,
...*Ü*...
 
 
Vind je het leuk
om hem zelf te maken???
 
Het is een freebie van
 Isabelle Haccourt Vautier (klik).

Klik op de tweede link in de tekst,
"un tuto de point de croix".
 
 
Zo ziet haar borduurwerk er uit.
Ook mooi met dat rood met wit.
 
 
Het was erg leuk om
dit kussentje te borduren.

 
In de vroege uurtjes werd
er veelal aan gewerkt.
 
De laptop voor mijn neus
met live de winterspelen.
 
Een goede combi...*Ü*...
 
 
Het leek mij leuk
 om het kussentje
wat dikker te maken.
 
En daarom werden er
stroken geborduurd.

 
Op die stroken kwam
een smalle sierrand...

 
En toen het zo klaar lag
om in elkaar te zetten
vond ik het wel heel erg
op hartjes lijken...

 
Dus werden de friebels
bij de vierkantjes
ook maar veranderd
in kleine hartjes...*Ü*...

 
Zo kun je de rand nog beter zien...
... allemaal hartjes...

 
Bij de hoeken is het altijd
even een dingetje...
 
Maar het komt eigenlijk
altijd goed. 
 
 
De afgelopen weken is mijn lijstje
met leuke kleine hebbedingetjes
alleen maar verder gegroeid.
 
Ik hoef mij verlopig
dus écht niet te vervelen.
 
Fijne dag!!!


9 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

Gelukkig maar dat wij, handwerksters, ons niet snel vervelen. Een prachtig kussentje en ook zo mooi in elkaar gezet...je werkt heel mooi en strak! Lieve groet Petra

Truus zei

Mooi kussentje geworden en ben benieuwd waar je nu mee bezig bent.
Kwam wel op de site terecht maar heb de freebee niet gevonden.
Veel borduurplezier
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

Hi Truus,

als je op de tweede link klikt in de tekst "un tuto de point de croix" zou je er moeten komen...*Ü*...

Lieve groet,
Willeke

Carin zei

echt schitterend

Karen - Quilts...etc. zei

I really like it - I will share this with my daughter and see if she can make me something like this for a pincushion - it is so pretty

Annelies zei

Heel erg leuk !

Our photos zei

Het ziet er mooi uit!

Truus zei

Dank je Willeke - - nu moet het goed komen.
goed weekend
groetjes, Truus

Evelyne zei

Wat een leuk kussentje geworden. Het patroon heb ik in mijn map en ga het zeker ook maken. Leuk dat je het wat dikker hebt gemaakt. Lieve groetjes Evelyne