woensdag 11 januari 2017

Nora's quilt...

Gisteren had ik mijn eerste officiële omadag...
...wat is dat genieten.
 
De wereld herontdekken
door de ogen van Nora.
 
Alles is nieuw en bijzonder.
 
De lamp boven ons bed.
Het behang bij het aankleedkussen.
De pannen op het gasstel.
En zo kan ik wel doorgaan...*Ü*...

  
Soms is iets ook best wel spannend.
 
Zoals naar bed gaan.
Een vreemd bed en dit keer niet
het dekentje van thuis mee.
 
 
Een heel zielig trillend lipje
en ook wat traantjes...
 
Ik knuffel de kleine meid
en vertel haar dat ze niet bang hoeft te zijn.
 
Er wordt een liedje gezongen.

Een kusje en een aai
 over haar bolletje horen er ook bij...
 
Ik blijf nog wat tegen haar praten
terwijl ik haar kleertjes netjes leg.
 
Daarna naar opa's kamer.
Wat rommelen met tijdschriften.

 
Het geritsel van omslaande bladzijden werkt.
Het blijft stil....Nora slaapt...*Ü*...
 
Dan kan ik mooi weer
 verder met haar quilt...
 
De laatste blokjes zijn maandag
in elkaar gezet.
 
 
Vandaag ligt de quilt-in-wording
weer binnen handbereik.

Elke keer groeit de quilt
 een stukje verder.

Er komt ook een sashing aan de buitenkant.
Dat is vooral meters maken...*Ü*...

Maar ik geniet van elk steekje.

xxx

8 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Ik zie 't helemaal voor me met Nora :0))
Lief ...
Ik zie dat je ook 'houten boog ' (windsor?)
eetkamer stoelen hebt :0) die van mij zijn onlangs(ook) wit gespoten.
Ook al heb ik aan mn eettafel nu andere beklede stoelen en staan de houten nu boven ...
Ik blijf deze stoelen mooi vinden !
Veel plezier met Nora 's al mooie quilt hoor !

Ineke zei

Wat wordt dit een lieve mooie quilt, zo zachte kleurtjes, wat zal Nora er blij mee zijn.

Marjan zei

Wat heerlijk dat je zo kunt genieten van de kleine Nora!
De quilt wordt een lieverdje. Heerlijke stofjes en heerlijke kleurtjes, daar gaat Nora vast van genieten! Hij moet alleen nog 'even' af....
Groetjes weer

Guusje, zei

Wat heerlijk je eerste omadag. Lekker genieten met de kleine. De quilt wordt erg mooi en lief.

Supergoof zei

zo lief om te lezen,...
:o)

Marja Rijnsburger zei

Mooi is het om om oma te zijn en er zo van mee te mogen genieten.
Wat een lief quiltje gaat het worden.
Groetjes Marja
⚘⚘⚘

Ageeth Dorsman zei

Liefdevol stukje over je lieve kleindochter, en zo herkenbaar... al is mijn kleindochter inmiddels al weer 5. Geniet maar fijn van die speciale babytijd van Nora! En het quiltje gaat ook minstens zo lief worden, in die prachtige kleuren.
Groetjes van Ageeth.

Chookyblue...... zei

soft and pretty blocks............

when you comment on my blog your comments come thru as no reply............
this post might help you change the settings is you want people to be able to reply to the comments you leave on there blogs...........
http://chookyblue.blogspot.com.au/2008/07/how-to-change-from-no-reply.html