donderdag 15 december 2016

Wintersetje...

Wat een lieve berichtjes op mijn vorig blogje...
... dank jullie wel daarvoor... knuf...
 
Het gaat goed met
 mijn gronings lapje.
 
Maar het blijft nu even liggen.
Als ik ergens te lang mee bezig ben
ga ik fouten maken.
 
Even tijd voor wat anders...
 
 
Het wintersetje voor kleine Nora
roept om een laatste hand.
 
Het begon allemaal met
 een leuk patroon voor een wintermutsje.
 
Het patroon was beschreven voor een kleuter
en met dikke wol gebreid.
 
Als ik nu eens fijne babywol neem
en met dunnere pennen brei..
...zou het dan goed komen?
  
Er werd wol uitgezocht...
en een beginnetje gemaakt.
 
Maar...helaas... die vlieger ging niet op.
 
Er werd opnieuw begonnen...
met meer steken...
 
En nog een keer opnieuw.
 
 
Nu klopt het helemaal.
 
Alleen nog een pompoenetje maken
en de gebreide koordjes bevestigen.
 
Breien????
Je bedoelt toch zeker punniken???
 
Nee, ha, ha... geen idee of en waar
ergens mijn paddestoel ligt.
 
 
Maar je kunt het ook breien.
De klus was in één avond geklaard.
 
De steken waren niet even regelmatig...
maar door het koord met wat druk
tussen mijn handen
heen en weer te rollen
is het toch nog goed gekomen.
 
 
De sjaal was vergeleken met de muts een eitje.

Er komen ook nog hele kleine ieniemienie wantjes...
 
Maar nu snel de computer afsluiten
en hup... in de auto...
het is vanochtend knuffeltijd... *Ü*...

4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk setje is het geworden!

Karen - Quilts...etc. zei

so very pretty I wish I had someone here to teach me to knit so prettily. I must make time to listen to knitting video and learn better

marga zei

Wat een schattig setje. Leuk is dat he om voor zo'n klein mensje iets te maken.
Groeten
Marga

Hobbyrita zei

Wat een lief schattig setje voor Nora, en iets aanpassen van dikke naar dunne wol gaat niet altijd even makkelijk, maar het is je aardig gelukt! Mooi patroon!
Grtjes, rita.