maandag 13 juni 2016

Fair Isletje in het zonnetje...

Na mijn bezoekje aan Kraggerburg
is er weer enthousiast gehaakt en gebreid.
 
Voor wie mijn blog volgt is dit geen onbekende...
 
 
Al heel wat berichtjes zijn er over dit breiwerkje,
nou zeg maar gerust megabreiwerk, geschreven.
 
Mijn Fair Isletje  (klik)...
de eerste stapjes op het gebied van inbreien.
 
Als ik tenminste de truitjes die ik voor mijn
meisjes heb gebreid niet mee reken.
 
Ariadne Baby & Peuter, Kinderen,
Ouders van Nu, Libelle, Margriet...
 
Prachtige kindertruitjes kwam ik vaak tegen die
gewoon gebreid moésten worden!

 
De Fair Isle techniek is toch wel bijzonder.
 
Je breit vooral met twee kleuren
 waarbij je in elke hand een kleur hebt
 tijdens het breien.
 
De techniek is geweldig en leuk om te doen...
mijn breiresultaat werd er wat minder door.
 
Dus na een paar nieuwe pogingen werd er maar
weer gewoon ouderwets hollands ingebreid.

 
Natuurlijk ga ik het nog wel een keer
op de Fair Isle manier proberen.
 
Het breit zoveel sneller en makkelijker.
 
Maar het moet toch ook
 wel een beetje leuk blijven...*Ü*...
 
 
Het meest verliefd ben ik op deze bruine banen.
 
Het is een kombi die ik vast nog
wel een keer ga gebruiken.
 
En niet alleen bij het breien of haken,
 maar ook bij het quilten en borduren....
 
 
Nu eerst de knipbies goed zekeren.
 
Dan het werkje wat iedereen
 de eerste keer heel spannend vindt...
...het doorknippen van de bies.
 
En dan... dan mag ik nog één keertje
Fair Isletje versieren met een prachtige rand...
 
Daar wordt nu druk over nagedacht...
wordt het een bruine rand...
of misschien wel een rode...
 
En wordt het dan egaal of met een werkje...
 misschien zelfs wel verschillende banen???

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb zo'n bewondering voor dat Fair Isle breien, maar dat oer Hollands breien wat jij daar hebt, is toch ook erg prachtig. En een knipbies maken en het werk doorknippen....is dat iets nieuws of bestaat dit al heel lang. Ik vind het best eng hoor, dat knippen. Ja, vroeger heb ik ooit gebreid, gewoon, niets bijzonders, maar heb het niet meer bijgehouden, zodat ik veel niet meer weet.
Groetjes Wilma

@nke zei

Wat ziet dat er prachtig uit. Alvorens te knippen. Zou ik wel 10 keer controleren........☺️

Truus zei

Ziet er zo mooi uit dit FairIsletje van jou! Succes straks met knippen of is het al gebeurd?
Ben benieuwd hoe je de rand gaat maken.
Veel breiplezier en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Phyllis zei

Prachtig die Fair Isle! Ik vind het heel knap en vind al die verschillende kleuren in 1 werkstuk zo mooi. Zelf zou ik niet durven knippen..... oooh, best eng. Zal intussen wel gebeurd zijn, hoop dat het allemaal gelukt is.

Mary Bloemendal zei

Hoi

Waar kan ik het patroon vinden ? Het is zo super mooi ����

Annelein zei

@ Mary,

Het is een patroon van Wieke van Keulen. Helaas bestaat haar site niet meer.

groetjes, Willeke