dinsdag 18 september 2012

The Great British Bake Off...

Eén van mijn favoriete programma's is al weer een paar weken aan de gang...The Great British Bake Off...

Dit is het derde jaar dat deze bakwedstrijd door de BBC wordt georganiseerd. Leuk om naar te kijken en erg leerzaam!

Dus zo meteen, om klokslag 21.00 uur, zit ik voor de buis te genieten...


De jurering wordt ook dit jaar weer verzorgd door Mary Berry en Paul Hollywood. Echte kenners van het vak.

De presentatie wordt weer op ludieke wijze verzorgd door Sue Perkins en Mel Giedroyc. Heerlijke meiden...


Wil je wat meer over de deelnemers weten klik dan even hier. Er zijn nog 7 kandidaten in de race voor de wedstrijd. Hoe langer de wedstrijd duurt, hoe spannender het wordt... wie gaan er door naar de finale...

Op mijn blog kun je er hier en hier meer lezen over de uitzending van vorig jaar.


Heb je de smaak te pakken gekregen en wil je ook aan de slag... dan moet je even hier klikken. Daar staan de recepten van dit jaar, maar ook van de voorgaande jaren.

Zo jammer dat ik niet in de UK woon.... had ik op internet nog heerlijk de uitzendingen kunnen bekijken...

Oh ja... en op zondag is er een herhaling... om 12.30.

11 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb er al een paar keer naar gekeken , ik ben zo wie zo een fan van de BBC, heerlijke programma's.
Ik was her alleen vandaag vergeten en ga het maar even op de kalender zetten voor de volgende week.

Groetjes Yvon.

Anoniem zei

Weer leuke uitzending vandaag.
Tot 2010 of 2011 kon je nog de herhalingen zien via internet.
Vorige week gemist,omdat ik in Ierland was.Heb daar wel 2 boeken van Mary Berry kunnen kopen voor weinig geld.Ze heeft meer dan 60 kookboeken geschreven!
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Helaas er was voerbal, dus heb ik de uitzending gemist, maar ik ga straks wel kijken bij BB.com.uk en dan krijg ik de boel wel boven water, want het maakt dus niks uit waar je woont je kunt gewoon op het internet ernaar toe!! Groetjes
Lida

Elza zei

Dit is een programma wat ik volg en speciaal voor ga zitten geweldig en wat knap wat ze allemaal kunnen maken.
Groetjes Elza.

Ageeth Dorsman zei

Wat een leuke tip, ik ben altijd best
wel dol op die Engelse programma's
(wat te denken van "Escape to the
Country..."), maar deze kende ik nog
niet. Ik ga zeker eens een keertje
kijken!
Groetjes van Ageeth

Anny zei

Ha, eindelijk iemand die ook helemaal weg is van het programma. Ik zit zelfs met het nieuwste boek op schoot klaar. Samen met Escapoe to the country is het echt en favoriet programma. Het was trouwens gisteravond wel een behoorlijk bloedbad he?

Phebe and Jane zei

Gisteren had ik een quiltbee, maar ben eerder naar huis gegaan om samen met jongste dochter naar dit programma te kijken. Ik vind het geweldig.
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

QWat een heerlijk programma is het iedere week weer.
Wij volgen het al een paar jaar en nemen het altijd op voor het geval we eens niet thuis zijn.
Ik krijg er altijd bakkriebels van,
maar mijn creaties komen niet eens in de buurt van de heerlijke gerechten die de deelnemers maken.
groetjes, Lia

Carin zei

Dit programma kijk ik ook elk jaar weer, net als hun kook wedstrijden, die momenteel elke dag komen. Kijken wie het beste kookt.
Wij hebben hier 90% van de kijktijd de tv altijd op BBC1 of BBC2 staan :-)

Anoniem zei

Ik heb het ook gezien. Heerlijk! Je zou toch gelijk de keuken in willen duiken? ;o)

lizrieka zei

Hallo Annelein,

Wat een zoete plaatjes! Dochterlief is onze versierster en vind hier zeker inspiratie.
Hoe is het met jou? Ik zie al een maand geen activiteit op je site en maak me een beetje ongerust?

groetjes, Liz