vrijdag 2 juli 2010

Freebie en taart...

Voor het weekend een leuke freebie van Blackbird Designs. Het is jammer dat de bloem er niet helemaal opstaat, maar misschien komt dat een volgende keer. Dus... wie dit weekend nog graag wat wil doen en geen last heeft van zwetende handjes kan aan de slag.


Ik heb hem in ieder geval opgeslagen. Een leuk werkje voor tussendoor. Maar ja, zo heb ik er nog zo veel liggen.

Vandaag wordt het een warme dag. Vanmorgen al vroeg de wasmachine aangezet. Bij het ophangen van het eerste wasje zag ik dat de panelen op het dakterras wel erg vies waren. Dus meteen maar een emmer sop gepakt en druk aan het schoonmaken geslagen. Wat een heerlijk eindresultaat. Het was er nog redelijk koel en het plensen met het water was eigenlijk helemaal geen straf.

Voor het weekend ook nog maar even een kwarkttaartje zelf maken. Van de week was ik wat aan het rondkijken op het internet en vond een handig recept. Met dit recept als uitgangspunt en met wat aangebrachte wijzigingen moet het lekker worden.

Vol ijver werden de bastognekoeken verkruimeld en vermengd met wat boter. Vervolgens de bodem laten opstijven in de koelkast. Daarna kwam manlief thuis van boodschappen doen. Even een kopje koffie tussendoor. Wil ik net verder gaan, kom ik er achter dat ik slagroom vergeten ben te halen. Laat ik nu net lezen op internet dat iemand ricotta gebruikt als slagroomvervanger omdat dit minder vet is. Ik had de kwark al vervangen door optimel yoghurt. Dus... ricotta past dan waarschijnlijk wel heel goed bij mijn magere variatie.

Manlief sprak de slagroom wat meer. Ricotta gaan we een andere keer uitproberen. Nu maar hopen dat het ook allemaal goed uitpakt...

4 opmerkingen:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Jammer genoeg komt het patroon van de bloem niet meer, dat is van een andere ontwerper de naam staat op Barb's patroon) en daar heeft Barb de rest omheen gemaakt. Dus zullen we het patroon van de bloem moeten kopen òf zelf wat verzinnen.
Lekker, dat recept, blij dat ik het nu weer heb, was het kwijtgeraakt, dus gebruikte de laatste jaren Dr Oetker. Nooit aan gedacht om op internet te zoeken, bedankt weer.
Fijn weekend, Cisca

Anoniem zei

Goede avond, kunt u de bloem niet vinden op dit adres http://www.needleartworks.com/stv/nwsltr/page3.pdf
is een gratis naaimandje
Vriendschappen

véronique from Paris

Annelein zei

Veronique, dank je wel. Dat is het inderdaad. Ik ben helemaal blij.

Veronique, merci beaucoup. C'est le motif. Je suis tres joli.

Hartelijke groet,
Willeke
Nederland

Anoniem zei

Het patroon van de bloem is een freebie van The Workbasket en staat op hun site als Pink Flower.