maandag 1 juni 2009

Opwekking en een wonder...

In de flevopolder is het dit weekend ongekend druk. Grote stromen mensen vanuit heel het land lijken op weg naar Walibi World. Maar ... schijn bedriegt. Er is een grote Pinsterconferentie op het naastgelegen evenemententerrein. "Opwekking" is een begrip onder christenen.

Gistermiddag was de sing-in, met elkaar zingen om God Vader, Zoon en Heilige Geest te aanbidden. Onze jongste dochter was daar aanwezig. Deze foto laat maar een klein gedeelte zien. De sing-in vindt plaats in een natuurlijke arena. Of beter gezegd een grote kuil. Je staat met zijn allen in een grote cirkel. Zelf ben ik er twee keer bij geweest. Heel bijzonder om zo samen te zingen en te merken dat je met elkaar verbonden bent door de liefde voor Jezus Christus.


Een paar jaar geleden is daar een groot wonder gebeurd. Meestal is het met het Pinksterweekend mooi weer. Ik zie dat altijd als een knipoog van God. Met Pinksteren vieren we immers dat de Heilige Geest werd uitgestort.

Dat bewuste weekend was het weer niet zo mooi. Het waaide hard, erg hard. De wind had in het zuiden van het land al voor de nodige schade gezorgd. Nu moet je weten dat er op het terrein heel veel grote tenten staan waar diverse samenkomsten worden gehouden. Ook zijn er veel mensen die dat weekend met een tent of caravan kamperen op het terrein. Je kunt je voorstellen dat het te verwachten was dat er één en ander goed fout kon gaan.

Met z'n allen zijn mensen in gebed gegaan. Werd er ééndrachtig aan God gevraagd om Zijn bescherming. En wat er toen gebeurde.... Het is terug te vinden op de weerbeelden van die dag... Voor het evenemententerrein was de hele wind nagenoeg verdwenen en na het evenemententerrein nam de wind weer in omvang toe. Ik was er zelf niet bij, maar toen ik het verhaal vorig jaar hoorde, kreeg ik er kippevel van...

3 opmerkingen:

Pink Princess zei

Ja dat was idd kippenvel. Ik heb het toen ook gehoord (woonde in Lelystad toen). Geweldig evenement ♥

Annelein zei

Heerlijk dat jij mijn verhaal bevestigd. Volgens mij is volgens de joodse traditie hiermee het bewijs geleverd dat het waar is.

Op een getuigenis van twee mensen staat iets vast...

Voor het gemak vergeet ik dan maar even dat een getuigenis van een vrouw bij hen niet zoveel voorstelt...

Ai, dat had ik misschien toch niet moeten zeggen.

Maar ik was echt heel blij met jou reactie.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.