maandag 1 juni 2009

Nieuwe aanwinsten...

Zaterdag moest ik naar de stad. Meteen maar een heel rijtje winkels langs om van alles en nog wat te regelen. De reden van mijn fietstocht naar de stad waren mijn nieuwe zwarte schoenen. Nog geen twee maanden geleden gekocht en nu al bij het stiksel stuk. Dat kan niet vond ik. Alles weer netjes terug in de doos en naar de schoenenwinkel. Daar aangekomen leek het mij beter eerst maar even mijn kassabonnetje te zoeken. Pfffff... nergens te vinden. Het zou toch niet nog thuis op de tafel liggen? Ja dus... Volgende week mag ik dus nog een keer...

Daarna door naar een quiltwinkeltje. Op zoek naar een het laatste stofje voor mijn mandjesquilt. Maar... niets naar mijn zin. Wel een paar andere leuke stofjes gezien. Ik heb me weten in te houden er maar één gekocht.


Door naar Dille & Kamille. Daar wilde ik boekringen halen. Vroeger hingen mensen hier boeken en ordners aan. Helemaal snappen doe ik het nog niet. Volgens mij kost het op die manier alleen maar veel ruimte. Ik had ergens gezien dat je daar heel handig je bobbins aan kunt hangen. Alles praktisch bij elkaar. Echt iets voor mij. Regelmatig ben ik wat kwijt, ondanks doosjes, en vind het dan later weer op een onverwachte plek terug.

Tegenover Dille & Kamille zit een galerie met vaak tentoonstellingen van de fijnschilderkunst. Zelf heb ik hier twee jaar een opleiding in gevolgd en je begrijpt dat ik daar graag even kom kijken.


Op dit moment is er een expositie van Guy de Jaegher. Ik vind zijn schilderijen erg mooi en hij gebruikt hele heldere kleuren. Wat ik in zijn schilderijen wel mis is diepte. Maar... zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal....

Daarna door naar een stoffenwinkel. Ook daar vond ik een leuk lapje als aanvulling op mijn Tilda-stofjes.

Als laatste naar een leuk interieurwinkeltje. Zag een leuke bank voor de helft van het geld. Daar zijn we eigenlijk wel aan toe. Maar dan zal toch eerst manlief ook een keer mee moeten. In de outlet nog een leuk kado gevonden voor een nichtje en een leuk stofje voor mijzelf.


Een geslaagde dag...

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een prachtig schilderij! Dat glas lijkt echt echt! Van zoiets hou ik ook. Denk dat ik maar eens ga googlen op de schilder.

Mirjam